מפעיל אטרקציות אקסטרים: מה עושים במקרה של תאונת עבודה?

מפעילי אטרקציות אקסטרים חשופים יותר לתאונות עבודה. במידה ונפצעת, אלו הצעדים בדרך לקבלת פיצוי כספי בעקבות אובדן כושר עבודה ונזקי התאונה.

מפעיל אטרקציית אקסטרים ונפצעת במסגרת העבודה? אלו הצעדים החשובים בדרך לקבלת פיצוי

בשנים האחרונות אנו עדים לריבוי מקרים בהם הוגשו לפתח הביטוח הלאומי תביעות בנושא של תאונות עבודה, מצד מפעילי אטרקציות אקסטרים. אין ספק כי לאור טיב העבודה, אתה כמפעיל חשוף לסיכונים גבוהים, כאשר לא פעם אותם סיכונים עלולים להוביל לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע כמו גם לכאב וסבל רב. אילת ידועה בהיותה עיר עם עשרות אטרקציות מסוג זה, ולכן ניתן בהחלט לקבוע כי הסיכון לתאונה כזו עולה באופן משמעותי, כפי שאתה חווית אם חיפשת מה לעשות במקרה כזה. ראשית כל, חשוב להבין את הגדרת החוק. ע"פ חוק ביטוח לאומי (סעיף 79-1995) תאונה תוגדר כתאונת עבודה במידה והתאונה קרתה במהלך שעות העבודה או עקב תנאי העבודה. נוסף לכך, גם אם היית בדרך לעבודה או בחזרה ונפצעת, תוכל לתבוע ובמסגרת הזו. במידה ונקלעת לתאונה, אלו הצעדים הנדרשים לביצוע:

יידוע המעסיק ואיסוף ראיות תומכות

אם אתה שכיר במקום העבודה, נדרש ליידע באופן מיידי את המעסיק בדבר התאונה, ואם אתה לא מסוגל לכך ניתן בהחלט לבקש מאדם אחר לעדכן את המעסיק, מתוך מטרה שהוא יעדכן את חברת הביטוח בדבר התאונה. במידה ומדובר במקום בבעלותך, צור קשר עם חברת הביטוח ועדכן אותם. נוסף לכך, במידה ואתה יכול – תעד את זירת התאונה, ובמידה וישנם עדים, אל תחשוש לבקש מהם מספרי טלפון לצורך גביית עדות שתתמוך בגרסה שלך בהמשך לצורך תביעה.

מפעיל אטרקציות אקסטרים מה עושים במקרה של תאונת עבודה

קבלת טיפול רפואי ואיסוף החומרים

גם אם מדובר בתאונה "קלה", חשוב לפנות לבית החולים לצורך ביצוע בדיקות ומעקב רפואי. חשוב לדרוש לאחר קבלת הטיפול את כל המסמכים הרפואיים הנוגעים למצבך, ולא לשכוח לציין כי הפציעה התרחשה בעקבות תאונת עבודה כך שהדבר יהיה כתוב וחתום במסמכים, אותם תידרש להגיש בהמשך לביטוח הלאומי. העתקים של כל החומרים הרפואיים הם חיוניים לצורך הצלחת התביעה, ועל כן רצוי לאסוף אותם בצורה מסודרת עד כמה שאפשר.

התייעצות עם עורך דין

בשלב הבא רצוי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום של נזקי גוף, לצורך בחינת המקרה וליווי משפטי לוועדה של ביטוח לאומי לצורך קביעת אחוזי הנכות. במידה ונקבע כי אחוזי הנכות הם בין 5%-19% תוכל לקבל מענק חד פעמי, ואילו בעבור נכות העולה על 20% ביטוח לאומי משלם קצבת נכות חודשית עד לגיל 65. היות וניתן לקבל סכומי כסף גבוהים הן מהמעסיק והן מביטוח לאומי, ליווי מצד עורך דין הינו חיוני לצורך צליחת ההליך על הצד הטוב ביותר, ומיצוי זכויות מלא – בהתאם להגדרות החוק.