ייעוץ עסקי: איך לצאת מקריסה כלכלית עקב משבר הקורונה?

הקורונה ללא ספק מהווה איום שאינו רק בריאותי אלא גם כלכלי, כך שלא מעט עסקים נאלצים להוציא עובדים לחל"ת, להקפיא את העסק, לשלם לספקים (ומצד שני לעמוד מול חוסר ביקוש(, לצבור פער של לפחות חודש וחצי בהכנסה וכדומה, כאשר העתיד העסקי רחוק מלהיות ברור, וזאת כי גם אם העסק יחזור בקרוב לפעילות, רוב הסיכויים שהיא לא תהיה מלאה – ייקח זמן עד שהלקוחות והנופשים יחזרו בהמוניהם, ועל כן רבים מבעלי העסקים נדרשים לעשות חושבים – להבין כיצד מונעים קריסה כלכלית ובו זמנית משיגים אוויר לנשימה.

תוכנית עסקית

עתה עסקים רבים רואים רק את הבעיות הכלכליות, אך עתה זהו גם בדיוק הזמן לעשות חושבים – להבין כיצד פועלים נכון מבחינה כלכלית. מהיכן מתחילים? בוחנים אפיקי התייעלות! כך למשל מוטב להתאים את מתן השירותים ללקוח, להוריד כוח עבודה שאינו נחוץ וכדומה. מי שרוצה לעשות זאת בצורה מובנת ומושכלת, יכול ביחד עם ייעוץ עסקי מכוון לעלות בחזרה למסלול. שנדגים? ראשית מדייקים מחדש את התוכנית העסקית בהתאם לשינויים הצפויים, כך שבין היתר מחזיקים בתוכנית פעולה שתשרת נאמנה גם בעת פנייה לקבלת הלוואה.

שלבים בתהליך:

  • זהו הזמן לבנות דו"ח תזרים מזומנים שמכוון חצי שנה קדימה (מבוסס הנחות כמובן), ולו בכדי להבין עד כמה נדרשים להדק את החגורה.
  • זהו בדיוק הזמן לבחון היכן ניתן להפחית בהוצאות שאינן חיוניות, משמע אין זה הרגע המתאים להשיק מוצר חדש, להשקיע בעיצוב, לשפץ את בית העסק וכדומה.
  • אם מחליטים לגשת לבנק עבור קבלת הלוואה, מוטב להכין מראש תוכנית עסקית מפורטת. במידה והעסק כבר לווה לא מעט, עליו לשקול מיחזור הלוואה ואף לבקשת "תקופת גרייס". כמו כן, חשוב לדעת שכיום קיימת הלוואה ייעודית לנפגעי קורונה – הלוואה בערבות המדינה שייעודית לעסקים קטנים ובינוניים.
  • תשקלו להעניק ללקוחות הנחה, אך לא להוריד באופן גורף מחירים. המטרה היא לשמור על רמה אחידה של רווחיות.
  • בכול הנוגע לגבייה היו עם היד על הדופק, חשוב להיות רגישים ובו זמנית לגבות.
  • לאחר קבלת ההלוואה רצוי לנהל תזרים על בסיס שבועי, כך שיתאפשר לוודא שאין חריגות בלתי צפויות.
  • בימים שלאחר החזרה לשגרה אין לבצע מהלכים דרסטיים, משמע אין לקצץ באופן מוגזם ואין להשקיע יתר על המידה, אלא יש לקחת בחשבון תקופת הסתגלות שתסייע לקרוא טוב יותר את המצב.

סולידריות יצירתיות וסבלנות

אילת היא אחת מהערים המרכזיות שמסמלות את המשבר העסקי, אך אילת היא גם עיר הנופש האולטימטיבית ואת זה בעלי העסקים בעיר צרכים לזכור ולמנף, משמע זהו בדיוק הזמן להוציא את קופסת היצירתיות מהפינה ולבחון כיצד כל עסק יכול להתייעל ולייצר ערך מוסף, כאשר לכל אורך הדרך יש להיות ערים לשינויים. מה עוד? סולידריות בין עסקים בהחלט עשויה להוות פתח לדברים טובים. לימים בריאים ורווחיים!

השארת תגובה